Özellikle Ege ve batı bölgelerinde sıcaklıkların yükselmesiyle birlikte güneş altında hissedilen değerlerin 45 dereceye ulaşabileceği belirtilirken, İstanbul ve Ankara'da hava sıcaklıklarının 30 derece civarında seyretmesi bekleniyor. Uzmanlar orman yangınları riskine karşı vatandaşları dikkatli olmaya çağırıyor.

Türkiye genelinde hava sıcaklıkları bu hafta yeniden yükselişe geçiyor. Özellikle batı bölgelerinde etkili olacak sıcak hava dalgasıyla birlikte birçok ilde termometreler 30 derecenin üzerine çıkacak. Uzmanlar, kuru hava ve artan sıcaklıklar nedeniyle perşembe gününe kadar orman yangını riskinin arttığına dikkat çekti.

BATI İLLERİNDE SICAKLIK DAHA DA YÜKSELECEK

Meteorolojik değerlendirmelere göre Marmara, Batı Karadeniz ve İç Anadolu bölgelerinde sıcaklıklar 2 ila 3 derece artacak. İstanbul ve Ankara'da hava sıcaklığının 30 derece civarında seyretmesi beklenirken, İzmir'de 34, Aydın'da ise 36 derece ölçülecek. Özellikle İzmir ve çevresinde güneş altında hissedilen sıcaklığın 45 dereceye kadar çıkabileceği ifade ediliyor. Rüzgarın poyraz ve karayel yönlerinden esmesi nedeniyle zaman zaman serinlik hissedilse de yüksek sıcaklıkların etkisini sürdürmesi bekleniyor.

Muhabir: SELDA SELİN ÖZBAY